3:e inlägget för kvällen.

Och det är Filips första. Han sackar efter eller vad tycker ni.
Först och främst ska Filip gratulera Pontus till 8-bitar à la 80-tal. *applåder*
Nu till ett inlägg jag tänkte skriva i måndags. Varför blev det inte av? För att jag är LAT varken mer eller mindre.
Både Pontus och jag tillhör den lilla minoriteten vänsterhänta människor i världen. Till skillnad från andra minoriteter i världen så tllägnas inte vi stora rubriker eller politiska frågor. Vi får bara stå där med köksredskap för högerhänta.
Jag påmindes återigen om världens brister i Lördags då jag satt på "Nya caféet" i Umeå. Jag hade beställt in cheesecake bara för att det är så förbannat smarrigt. Tillsammans med tårtbiten tog jag en tårtgaffel. Ni vet vad en sån är va? (Den har en liten skäryta på ena sidan) Vilken sida sitter den på då? Jo vänster, så högerhänta kan använda den. Vilket förvandlar en finfin specialgaffel till en helt vanlig tråkig gaffel.
Sen måste jag också klaga lite på konservöppnare. Återigen skapta för högerhänta. Helt värdelösa för oss vänsterhänta. Den går ju inte att använda! D:
Personligen passade jag att köpa en specialanpassad för vänsterhänta när jag var i London (jag älskar den staden) så det är ju löst för mig. Men tänk på Pontus. Den lilla stackaren :(
Tårtgaffel
Där har ni eländet! Tänk på världens minoriteter ;)
//F

Kommentarer
Postat av: kommenterarihoppomattenvackerdagfåenkommentartillbaka

Livet är tufft som vänstehänt, jag lider med er båda!

2009-12-17 @ 01:48:40
URL: http://rebeccaro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0