Dagen för C-day, fastvuxen i en fotölj

Det är inte lätt att blogga utan något att skriva om. Filips underbara äventyr i Stockholm skiljer sig inte mycket från mitt liv hemma. Inte för att jag klagar.
Som Pontus skrev så är det julafton idag. Klockan slog 00.00 nyss, i skrivande stund. Så, god jul på er alla.
Mina kusiner bor i Sollentuna, en liten bit utanför "schtan" där dom nyligen "slutfört" arbetet på det nya centrumet som pågått i X antal år. Därför passade jag på att traska dit mitt i eftermiddagen. Skön, kall, frisk luft fyllde mina näsborrar där jag gick. Väl inne i Sollentuna centrum myllrade det av folk. Inget annat kunde väl förväntas? Det var ju dagen före julafton. Resten av dagen spenderade jag i diverse soffor och vid andra fina, trevliga möbler. Julgransklädning stod på schemat. Jag hängde väl upp en boll eller två. Resten skötte mina kusiner, Mr. Bror och hans flickvän (som hälsade på) mer än gärna och lyckades åstadkomma ett väldigt trevligt julträd. Själv satt jag mest i en fotölj under tiden. En arbetsuppgift jag trivdes underbart mycket med.
Sen dess har jag spenderat resten av kvällen praktiskt taget fastvuxen i denna fotöljers fotölj (den är verkligen hemskt bekväm) framför TVn och lyckades beta av ännu en film på min långa lista över filmer jag fått skäll över att jag inte sett. Denna kväll var det Love actually som fick strykas av. Romantisk komedi så det sprutade om det men jag njöt av föreställningen. Sämre filmer har jag sett.
Med dom orden önskar jag er alla läsare som läser detta innan läggdags godnatt och god jul. För alla er som läser detta till morgonen. Ingen god natt. Bara god jul.
//F


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0