Inom mig finns ett litet barn som längtar efter julen. Det barnet tystas med musik.

Nu nalkas hörstterminens sista vecka och allt vad det innebär. 4 prov, "julfysik" och julkul på idrotten. Hur roligt det kommer bli kan debatteras. Men man ska inte klaga, det är trots allt lov snart. Visserligen bara två veckor men återigen, vi ska inte klaga.
Våra trognaste läsare kommer nog ihåg Pontus gnälliga inlägg om saknad julkänsla förra veckan?
Det är idag bara 2 veckor kvar innan julafton och min julkänsla, som uteblev förra året, lyser starkt med sin saknad. Men hålet julkänslan skapar täpps gladeligen igen av annat mycket trevligare. Som bra musik och amatörsång.
Mr Bror och hans polers spelar nämligen Rock Band i rummet bredvid. Visserligen låter sången inte som änglakörer, tack och lov, men inlevelsen finns och inget annat räknas. Ett värdigt substitut för den alldeles för uttjatade "klassiska" julmusiken.
Däremot kan jag inte svika julen helt. Jag ska trots allt flyga ner till Stockholm och hälsa på min släkt och äta mig tjock på varierande kakor och bullar. Julmaten räknas inte, den blir ju alla lite småfeta av.
På grund av det börjar det dra ihop sig att leta rätt på lite bra musik att smälta hjärnan med i jul.
Några bra tips? (Jag försöker få er att kommentera!)
Mitt självklara förstaval blir såklart Weezer :D
Deras senaste album släpptes förra månaden och det låter minst lika bra som albumen innan dess.
Tack går till Angelica som länkade våran blogg från sin!
Hej Angelica!
//F
Weezers nya, bara för att

Kommentarer
Postat av: Ann

Något som alltid funkar är de totalt sönderspelade Metallica ;) Gärna deras tidiga låtar. Totala motsatsen till Bjällerklang och Hej Mitt Vinterland xD

2009-12-11 @ 22:03:45
Postat av: Palle

Classified - all about you, är en låt som måste höras av alla!

2009-12-13 @ 16:02:27
URL: http://palle.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0