Kärnvapen och stråkar

Klockan är 20:38. Har just pluggat klart svenskan och väntar nu på Sofia. 
Jag lovade att jag skulle skriva ett inlägg igår. Tyvärr blev det inte av. Jag hade annat i kikaren.
Jag satt nämligen och pangade "terrorister" i Modern warfare 2. Tappade tidskollen och inlägget blev inte av. Tur för mig att jag inte hade något plugg.
Eftersom jag gärna ser att vi har kvar några läsare bestämmer jag mig att inte gå djupare in i spelet. Har en förmåga att tappa kontrollen.
Samma sak hände idag (för många omgångar hjärnsmältande kulsmatter), det är därför jag pluggar och bloggar så pass sent. Fan för att media är så beroendeframkallande.
Dagens topic:
Musik som inte är blippar och bloppar.
Det är ett vanligt misstag att spelmusik fortfarande låter som errormeddelanden och popups.
Så är inte fallet och det tänker jag visa genom nedanstående youtubelänkar.
Först har vi Downstream från Braid. Komponerad av Shira Kammen.
Inte så skabbigt om jag får inflika.
Sen kände jag ett tvång att slänga in en av mina personliga favoriter.
Welcome to Rapture, Bioshock komponerad av Garry Schyman:
Oj det blev visst lite väl stort. Men ja, stora ämnen kräver stora inlägg.
Ajja, visserligen är båda dom här styckerna lite väl "klassiska" men frukta inte! Det finns en hel uppsjö av välkomponerad musik. Både inom film och spel som går obemärkt förbi.
//F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0