There is a light that never goes out

Erik stapplade nyss ut ur dörren, iförd sin nya jacka. Vi har sett två riktigt bra filmer i kväll, två extraordinärt bra filmer faktist. Detta resulterar såklart i två filmtips. Rocket Science var den första filmen vi såg. Filmen handlar om en härligt tillbakadragen pajsare som har överdrivna talsvårigheter. Grabben träffar sitt livs kärlek som insisterar på att han ska ansluta sig till skolans debatterings klubb. Grabben får problem eftersom att han sta sta stammar ganska ordentligt. Både jag och Erik var rörande överens om att Rocket Science var en fruktansvär härlig film. Den andra filmen vi såg var Good Will Hunting. Den handlar om en kille som är väldigt smart. Handlingen har helt klart mer djup men jag känner inte riktigt för att beskriva allt som händer i filmen eftersom att jag har en helt klart viktigare och mer provocerande sak att skriva om innan jag går och lägger mig. Jag kom fram till en sak i kväll. Lady Gagas musik är inte helt olik Nicke & Mojjes musik (förlåt Nicke & Mojje). Med den lilla skillnaden att Nicke & Mojjes lyrics är väldigt mycket mer relevanta och genomtänkta. Men annars är dom inte så olika. Jag menar, sättet båda artisternas låtar är upplaggda på är inte helt olikt. Sen är ju sounden lite olika i och för sig, Lady Gaga har lite stötigare sound, det låter lite som om att låtarna frammförs i en puckel-pist (po-po-po-poker face po-po-pokerface, rah-rah-ah-ah-aah roma-roma-ah-ah). Nu när jag tittar i parantersen ser jag hur lika låtarna är. Men varför frångå ett vinnande koncept egentligen? Nu ska jag gå och lägga mig innan jag gör någon annan konstig liknelse.


"Its all about timing" Bilden ovan kommer från Rocket Science

//P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0