Random kvälls-funderingar

Fundering #1 Kategori: Hårvårdsprodukter

Vad pysslar alla stora schampoo företag med egentligen? Varför är vattenkastanjer bra för håret? Det blir bara konstigare och konstigare saker dom vill lura på oss stackars ovetande konsumenter. Jag är ambivlaent. Är vattenkastanj bra för håret? Om jag gjorde ett leverpastej schampoo skulle folk då köpa det?

Fundering #2 Sak

Varför känner man sig smartare när man har glasögon?

Fundering #3 Skägg

Varför är det awesome när män har skägg men inte när kvinnor har det?

Fundering #4 Skjoror

Hur kan det komma sig att flanell är så otroligt mjukt?

Fundering #5

Vars har jag hört ordet neglect? Hur kunde jag ens känna till ordets existens? Jag stod i kö inne på ica och då började jag fundera. Vad är neglect. Neglect, neglect. Jag googlade det nyss. Tre ord. Vad i helvete.

Fundering #6 Ord #2

Vars kommer ordet negligera (att negligera) ifrån? Det kan ju inte ha någonting med negligee att göra. Eller kan det?

Aja, nu får det nog räcka med bloggande för det här kvartalet, vi ses igen i sommar.



Shampoo eller leverpastej? Du bestämmer

Kommentarer
Postat av: Palle

Om det där med kvinnor, män och skägg, så måste jag nog påstå att det inte är awesome då kvinnor har skägg därför att vi inte är vana att kvinnor har mkt skägg, som riktiga män har.

Det är vanligare att kvinnor har typ tre groteska skäggstrån på hakan, och det är precis lika awesome, som om det vore en man som hade det, och med det menar jag att det spelar ingen roll om det vore en kvinna elr man som hade det, fjunig och mesig skäggväxt är faktiskt inte så awesome, oberoende av kön!

2010-04-29 @ 21:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0