En första uppdatering från landet på andra sidan havet

Gah i helvetet för min faiblesse för tv-rollspel. Man blir alltid på lite dåligt humör när nästan 2 timmar speltid försvinner mot det sista hindret. Men nu ska jag inte nörda in mig på tv-spel eftersom jag trots allt är i de förenta staterna och något intressant borde finnas att säga.
Men jag vet inte vad riktigt. Familjen jag bor hos är störtsköna fast min ärade värdbror från tyskland går mig lite på nerverna, varför? Det tänker jag inte gå in på. Det bygger spänning att inte veta har jag hört. Sena middagar och värme som hindrar dig från att njuta av naturen. Förhoppningsvis höstas det snart så jag kan börja ta mig ut.
Skolan började i onsdags. En vecka senare har jag en ungefärlig bild av vad som pågår. Lärarna vill ha auktoritet genom att kallas Mr. eller Ms. [efternamn] men låter eleverna mer eller mindre leka rövare. Lektionerna är enkelt som soppnudlar och de elva timmarna från jag vaknar till jag kommer hem flyger av någon anledning iväg.
Men det får räcka för tillfället. Vad vill våra (teoretiska) läsare veta?
Men jag mår bara fint och det är alltid något.
//F


Kommentarer
Postat av: Madde :)

Filip, du är ju för underbar.

Älskar bilden!

2011-08-10 @ 16:51:51
URL: http://maaadddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0